DOMOV
TRENING
POŠKODBE
HRANA
OPREMA
TEKAŠKE SKUPINE
TEKAŠKE DELAVNICE
NEGA HRBTENICE
TEKAŠKI DNEVI
TEKAŠKA POPOTOVANJA
TEKAŠKI TABORI
TEKAŠKI MARATONI
RAZMISLEKI, ...
ZA PODJETJA
KOLEDAR 2019
TEKAŠKA OBVESTILA
KONTAKT
Tekaški dan, tek vzdolž slovenske obale, 25.1.2015

Z užitkom smo tekli od mejnega prehoda Sečovlje do mejnega prehoda Lazaret, vzdolž celotne slovenske obale. Želimo si, da bi to naredili vsaj enkrat letno. Naslednjič bomo obalo pretekli januarja 2016. Pridruži se nam.

 

Zdaj pa si poglej filmček, za dober okus pa pripravi še sladice in namaze, ki so nam bogatili okuse med tekom, njihove sestavine pa so navedene tu spodaj.




Razdalje:

Sečovlje, mejni prehod, 0 km

Lucija, vhod v kamp, 7 km

Piran, punta, 13 km (samo težavneži)

Strunjan, krožišče, 18 km (težavneži) oziroma 11 km (lahkotneži)

Izola, 25 km (težavneži) oziroma 17 km (lahkotneži)

Žusterna, 31 km (težavneži) oziroma 23 km (lahkotneži)

Koper, krožišče med luko Koper in Škocjanskim zatokom 36 km (težavneži)

Ankaran, 40 km

Debeli rtič, 42 km

Lazaret, 44 km

*Razdalje so približne


Povezovanje meja smo se krepčali z:

 

Sadne tortice: surove hruške in kokos (kokosovo mleko, kokosova moka in kokosovo maslo)

Čokoladne tortice: kakav, lešniki, mandlji in kokos (kokosovo mleko, kokosova moka in kokosovo maslo)

Čokoladni kvadratki: Indijski oreščki, arašidi, banane, kokos, kakav

Sendvički z oljčnim namazom: iz oljk, oljčnega olja in zeliščne soli

Sendvički z artičokinega namaza: iz artičok, oljčnega olja, avokada in zelišče soli

 

Zakaj?


KOKOS: je pravo bogastvo hranilnih snovi, vlaknin, vitaminov in mineralov. Krepi imunski sistem, deluje protivnetno, protivirusno in protibakterijsko.


KAKAV: vsebuje številne naravne sestavine kot so serotonin (antistres), triptofan (antidepresiv), anandamid in dopamin (izboljša počutje).

 

INDIJSKI OREŠČKI vsebujejo anakardijsko kislino, ki ima antioksidantivne in protivnetne učinke, ki še posebej dobro preprečujejo okvare pljuč zaradi onesnaženosti okolja. Vsebujejo veliko beljakovin in vlaknin, mono-nasičenih maščob, kalij, vitam B, folate, magnezij, mangan, fosfor, cink, selen, baker. Kljub visoki vsebnosti maščob vsebujejo dobre maščobe in zmanjšujejo holesterol ter znižujejo tveganje za bolezni srca in ožilja.

 

LEŠNIKI pomagajo naši dobri volji. Vsebujejo namreč glutaminsko kislino, ki  odpravlja utrujenost in veča vzdržljivost. Zelo so bogati z aminokislino arginin, ki vpliva na krepitev imunskega sistema, izboljšano izločanje hormonov in izločanje amoniaka iz telesa. Aminokislina arginin širi žile.

 

ARAŠIDI so zelo bogati z antioksidanti, ki ščitijo pred boleznimi srca in žilja  ter rakom – vzrokoma  smrtnosti na prvih dveh mestih lestvice. Vsebujejo veliko beljakovin in organizmu prijazne, nenasičene maščobe. Arašidi so pogosto napačno označeni kot nezdrava hrana, vendar znanstveniki ugotavljajo, da vsebujejo enako količino koristnih snovi kot jagode.

HRUŠKE že od nekdaj veljajo za zdravilen sadež. Imajo pomembno hranilno fiziološko vrednost. Bogate so z vlakninami, kalijem in vitaminom C. So lahko prebavljive, pomagajo zmanjševati tveganje, da bi zboleli za rakom ali utrpeli srčni napad.


OLJKE IN OLJČNO OLJE zmanjšujeta tveganje za koronarne bolezni, razne oblike raka, izboljša delovanje imunskega sistema in blaži vnetja. Vsebuje veliko enkrat nenasičenih maščobnih kislin in je vir polifenolov, flavonoidov, skvalena, beta karotena in vitamina E, še posebej pa je bogato s polifenolnimi antioksidanti

 

ARTIČOKA je zdravilna rastlina, ki ima antioksidativne učinke in deluje zaščitno na naša jetra.







Vse kar imam, imam zaradi časa. Saj, ko ne bom imel več časa, ne bom imel več ničesar. Življenje je čas, ki ga imam na razpolago.

Urban Praprotnik,
prof. šp. vzg.