DOMOV
TRENING
POŠKODBE
HRANA
OPREMA
TEKAŠKE SKUPINE
TEKAŠKE DELAVNICE
TEKAŠKI DNEVI
TEKAŠKA POPOTOVANJA
TEKAŠKI TABORI
TEKAŠKI MARATONI
RAZMISLEKI, ...
ZA PODJETJA
KOLEDAR 2018
TEKAŠKA OBVESTILA
KONTAKT
Promocija zdravja na delovnem mestu

Promocija zdravja z Urbanom Praprotnikom in Jasmino Kozina Praprotnik


Delovna učinkovitost zaposlenih in njihovo zadovoljstvo, vsaj na dolgi rok, ne morata tekmovati drug proti drugemu. Če si želimo, da je pot prijetna, je veliko bolje, da si sežeta v roko.


Vesela bova vabila v vaše delovno okolje, da pristaviva nekaj razgibanih in hranljivih kamenčekov v mozaiku zdravja na delovnem mestu.


Predstavitveni filmček:






***

Predstavitev delavnic


Promocija zdravja na delovnem mestu ima izjemno velik pomen. Je kot olje, ki omogoča, da kolesje lepše teče. Redno, raznoliko in uravnoteženo gibanje ter hranjenje sta izjemno pomembna elementa zdravja. Tako fizičnega, kot psihičnega.


Z veseljem vam z najinim znanjem, izkušnjami in strastjo pomagava, da pri svojih zaposlenih dvignete dobro voljo in koristna znanja o pomenu in načinu zdravega gibanja ter praktičnih pristopih do bolj zdrave hrane.


Življenje je namreč marsikaj, vendar ga brez gibanja in hrane ni. To dvoje ga poganja.


Razvila sva sledeče delavnice za podjetja oziroma ustanove:



1.) Zdravilni učinki gibanja

Urban Praprotnik, prof. šp. vzg.


Zdravje sodi med eno od najvišjih vrednot pri večini ljudi. Pa vendar žal tako veliko ljudi goji nezdrave navade. Vedo, da bi bilo dobro, da se tudi redno gibajo, vendar za to ne najdejo časa, so preveč utrujeni, se ne želijo dodatno “mučiti”, nimajo dovolj motivacije. Vendar se vse to da spremeniti. Takrat zaživimo povsem drugačno življenje, ko se veliko bolje uresničujemo in izpolnjujemo.


Na delavnici gremo skozi 5 korakov:


Korak 1: Zakaj moramo promovirati zdravje? Zakaj tako veliko ljudi izbere raje nezdrave navade?

Korak 2: Kako prepoznati zdrave navade za bolj privlačne?

Korak 3: Zakaj je redno gibanje zdravo?
Korak 4: Učinki gibanja na kosti, mišice, vezi, sklepni hrustanec, uravnavanje krvnega sladkorja, holesterol, srčnožilni sistem, imunski sistem, možgane…

Korak 5: Kako začeti zares uživati v gibanju?


Trajanje: 1 ura


2.) Zdrava hrbtenica ali zakaj ima večina ljudi težave z njo?

Urban Praprotnik, prof. šp. vzg.

 

Za kar 40 % bolniškega izostanka se lahko zahvalimo bolečinam, ki izvirajo iz hrbtenice. Kar okoli 80 % odraslih se vsaj enkrat v življenju sreča z njimi. Te bolečine pa se pri nekaterih zelo rade redno ponavljajo.

 

Kaj narediti? Kako se zaščititi? Kako zmanjšati pogostost in težavnost problema?

 

Na delavnici gremo skozi 5 korakov:

 

Korak 1: Kaj je izvirni vzrok za večino težav z bolečinami v hrbtenici?

Korak 2: Kako se to izraža pri našem sedenju, stoji, hoji, teku, ležanju, delu?

Korak 3: Katere mišice so skrajšane (zakrčene)?

Korak 4: Katere mišice so prešibke (popustljive)?

Korak 5: Kako s preprostimi prijemi v vsakdanjem življenju vse to izboljšati sebi v prid? 


Trajanje: 1 ura


3.) Z gibanjem do mladostnejših možganov

Urban Praprotnik, prof. šp. vzg.


Naši možgani so nekaj najbolj izjemnega in hkrati skrivnostnega v celem vesolju. Dolgo časa o njih nismo vedeli kaj dosti. Nevroznanost v zadnjih nekaj letih pa na srečo zelo napreduje. Napredujejo pa žal tudi bolezni možgan: starostno upadanje možganskih funkcij, kot je zmanjševanje sposobnosti učenja, slabšanje spomina, vse do demence. Ali do vse pogostejših težav s kroničnim stresom, utesnjenostjo, depresijami, nespečnostjo in zasvojenostjo. Pri tem se prav gibanje vedno bolj kaže kot eden od naravnih in presenetljivo učinkovitih “zdravil” za boljše delovanje naših možgan.


Na delavnici gremo skozi 5 korakov:


Korak 1: Kako delujejo možgani in zakaj jih sploh imamo?

Korak 2: Kakšen vpliv imajo posamezni deli možgan na naše vsakodnevno življenje?

Korak 3: Na kakšen način gibanje vpliva na naše možgane?
Korak 4: Zakaj je koristna vadba moči, vzdržljivosti, učenja gibanja in čuječnostna gibanja?

Korak 5: Kako novo znanje uporabiti mimogrede in z veseljem?


Trajanje: 1 ura



4.) Delavnica hoje in teka

Urban Praprotnik, prof. šp. vzg.


Hoja in tek nista le ena izmed številnih drugih gibanj. Kajti ni vsako gibanje tako zelo naravno, kot sta hoja in tek. Kolesarjenje je odlično, a se z njima v marsikaterm zdravilnem pogledu ne mora kosati. Plavanje je čudovito, vendar tudi ne mora nadomestiti številnih koristnih učinkov hoje in teka. Žal pa se v naši družbi hojo podcenjuje, na drugi strani pa se s tekom straši.

Na delavnici gremo skozi 5 korakov:

Korak 1: Zakaj sta hoja in tek tako zalo koristna?

Korak 2: Kaj so najpogostejše napake, ki jih delamo med hojo in tekom? (na osnovi videoanalize)
Korak 3: Kako ozavestiti našo hojo in tek, da bomo bolj uživali in imeli manjšo možnost poškod?
Korak 4: Kako izbrati primerno obutev?
 (na osnovi videoanalize)
Korak 5: Kako vaditi, da začnemo uživati v hoji in teku na dolge razdalje.


Trajanje: 1, 2 ali 3 ure


5.) Delavnica enostavne priprave rastlinske hrane

Mag. Jasmina Kozina Praprotnik, uni. dipl. kult.


Ob hitrem in polnem dnevnem urniku žal mnogim zmanjka časa za zdravo hrano. Pa vendar lahko zelo zdravo hrano pripravimo zelo hitro. Razviti moramo le nekaj preprostih spretnosti, ki jih iz dneva v dan lahko samo še izboljšujemo. Na delavnici se udeleženci naučijo pripravljati različne juhe, glavne jedi, namaze in sladice. Sproti hrano okušajo in se učijo o njenih dodatnih zdravilnih lastnostih.


Trajanje: 1 ali 2 uri.



***



Predavanja (delavnice) so prepletena s praktičnimi nasveti, ki jih takoj tudi preizkusimo. Prav zaradi tega je tudi zelo primerno za službeno okolje. Ne gre torej za nasvete, na katere se prične nabirati prah, ampak za vzpodbude, ki nam pridejo prav v vsakem trenutku in jih zato tudi bolj uporabljamo.


Primerno število udeležencev za prve tri delavnice je do 50.

Za delavnico hoje in teka je lahko udeležencev do 25.

Za delavnico enostavne priprave rastlinske hrane je lahko udeležencev do 20.


Dodatno

Mini delavnice gibanja so dobrodošla tudi na večjih dogodkih (kongresih, predavanjih),

kjer udeleženci večji del dneva sedijo. Z gibalno popestritvijo med odmori, pa si ne le razgibajo telo, ampak zbistrijo um.




***


Mnenja o delavnicah:


Urban Praprotnik je naš dolgoletni sodelavec na področju promocije zdravja. Sodeluje pri šolanju promotorjev zdravja, pri športnih uricah navdušuje sodelavce za tek, z nasveti pa poskrbi tudi za sodelavce, ki sodelujejo na tekaških maratonih. Izkazal se je tudi kot motivator na naših množičnih prireditvah, saj mu občinstvo prisluhne in mu z veseljem sledi pri akciji.

Urbana Praprotnika cenimo zaradi njegove verodostojnosti, predanosti, visoke motiviranosti za delitev znanja in izkušenj, ker so njegovi nasveti praktični in življenjski. Tudi v bodoče si želimo sodelovanja z njim.


Breda Košir, vodja projekta Promocija zdravja v Mercator, d. d.


...


V Zavarovalnici Triglav, d. d., smo v okviru programa promocije zdravja in Triglav.smo z g. Urbanom Praprotnikom sodelovali že več preteklih let zapored. Prek niza delavnic, ki jih je izpeljal g. Praprotnik, smo našim sodelavcem po vsej Sloveniji omogočili, da so na priročen način pridobili ustrezna znanja pravilnega teka ter se prepričali, kako pomembna je skrb posameznika za zdravje edine mu hrbtenice. V našem podjetju se zavedamo škodljivih posledic večurnega (nepravilnega) sedenja za računalnikom ali v avtu, zato sodelavce na več načinov spodbujamo h gibanju ter pravilni drži telesa. Prav pri teh spodbudah nam je bil v veliko pomoč in v navdih prav g. Urban, ki je svoje znanje na simpatičen način prelival na zadovoljne udeležence vseh naših delavnic. Toplo priporočamo!


Duša Lindtner za program Triglav.smo


...


Izvedena delavnica Promocija zdravja z Urbanom Praprotnikom za zaposlene občinske uprave Občine Krško je prijetno presenetila udeležence z vedrim, pozitivnim nastopom predavatelja, ki nas je vzpodbudno napeljal k razmišljanju, zakaj je gibanje zares dobro in je ob tem še čudežno zdravilo za naše boljše počutje in dobro zdravje. Podal je številne praktične nasvete, ki smo jih tudi preizkusili in se ob tem še zabavali. Dinamična predstavitev, z obilo dobre volje in pozitivne motivacije za odločitev k gibanju. Odličen nastop in zahvala g. Praprotniku. 


Občina Krško


...


Z delavnicami smo bili zelo zadovoljni, tako z vsebino kot s predavateljem Urbanom Praprotnikom, s pozitivno energijo, ki jo oddaja. Delavnica je bila zanimiva, sproščena, zabavna in naravna. 

S pozitivnim pristopom je vzpodbudil udeležence k razmišljanju, zakaj je gibanje zdravo za naše počutje in telo in da lahko že z majhnimi spremembami veliko naredimo zase. Hvala! 


Upravna enota Velenje



***



Vesela bova vašega povpraševanja.



Urban Praprotnik

in

Jasmina Kozina Praprotnik


ŠD Urbani tekači

Gornji trg 33

1000 Ljubljana

051 346 897

urban@praprotnik.si





Moja hiša oddiha nima sten in ne strehe; nebo je njen strop in sonce je njena svetilka, rastlinje pa dom tisočem ptic. Zakaj si tudi ti ne bi pogosteje privoščil takšnega razkošja?

Urban Praprotnik,
prof. šp. vzg.